Cik sarežģīti varētu būt izveidot pļavas modeli? Nevis vienkārši zaļu fonu, kas derētu multfilmām, bet ar dabisku zāli, kas līdzīga reālai.

Izrādās, ka ne pārāk. Zāli ir viegli modelēt, izmantojot Blender piedāvāto daļiņu (particles) sistēmu, un rezultāts izskatās diezgan ticami.

Pļava (1)

Pļava (1)

Tālāk izmantoju papildus vēl vienu daļiņu sistēmu, lai pievienotu pa starpām garākus zāles stiebrus. Debesīm izmantots fona attēls ar mākoņiem uz zila fona:

Zāle (2)

Zāle (2)

Rezultāts, manuprāt, jau izskatās pavisam apmierinoši un, pavirši to apskatot, ir grūti atšķirams no reālas pļavas fotogrāfijas. Varētu rasties jautājums, kādēļ vispār ir jāmodelē pļava, ja var izmantot reālu bildi. Atbilde ir pavisam vienkārša – pļavas modeli var modificēt kā vien nepieciešams, izmantojot to sarežģītās kompozīcijās. Piemēram, var pievienot vēju:

Vējaina pļava

Vējaina pļava

Attēla izveidošanai bija nepieciešamas aptuveni 30 minūtes.

Comments are closed.

preload preload preload